ר' משה לייב מססוב

מהי אהבת אמת? האם קיימת אהבה כזו שבה יודעים האוהבים מה חסר למושא אהבתם אף בלי שיאמר זאת?
ר' שמלקה מניקלשבורג נפרד מתלמידו, רבי משה לייב מסַסוֹב, ונותן לו שלוש מתנות: מטבע זהב, כיכר לחם ומעיל לבן. ר' משה לייב משתמש בשלושתן כדי להציל יהודי ממאסר.
על מי נאמר הפסוק מתהלים "ה' עֹז לְעַמּוֹ יִתֵּן ה' יְבָרֵךְ אֶת־עַמּוֹ בַשָּׁלוֹם"? על חולים כעסנים. אמירה מבודחת של ר' משה לייב מססוב.
בסיפור חסידי מפורסם זה, הולכים החסידים ומתרחקים, מדי דור, מיכולותיו המיסטיות של הבעש"ט, ובכל זאת יש להם את הסיפורים - שהם בעלי עוצמה שאינה פחותה מזו שהייתה בידי הבעש"ט.
רב בבית המרזח? תארו לעצמכם אדמו"ר חסידי מחופש רוקד עד אור הבוקר במסיבה של צעירים הוללים. הייתכן שהוא לא אחר מאשר רבי משה לֵייבּ מסָסוֹב? ומה בדיוק מחפש שם חסיד זה?
הציפייה מתיקון החצות המפורסם של רבי משה לֵייבּ מסַסוֹב היא למשהו רוחני גבוה, אבל הרבי מססוב מפתיע עם תיקון אחר לגמרי
ההכנות יחכו. מדוע נמנע רבי משה לֵייבּ מסַסוֹב מלערוך את ההכנות שנהג לעשות לפני תקיעות השופר? ולמה התכוון כשהכריז כי "הילדים כבר רעבים"?
רבי זאב מזבאריז סירב לשתף פעולה עם אלו שרצו להשיב מלחמה נגד יהודים שפגעו ביהודים אחרים מתוך אהבת ישראל.
ר' משה לייב מסַסוֹב משפיל את עצמו באמצעות פיו מול גביר גוי כדי להציל משפחה יהודית מהתעללות. לאחר המעשה הוא מרגיש שפיו אינו ראוי להתפלל. איזו תפילה בכל זאת תצא ממנו?
ר' משה לייב מסַסוֹב מציל עבריין יהודי מבית הסוהר, אבל הלה אינו מוכן לחזור בו מדרכיו. במקום להתאכזב מהתנהגותו של אותו עבריין, ר' משה מחליט ללמוד ממנו על כוחה של מסירות.
ר' משה לֵייבּ מסַסוֹב מבקש כי ניגון מיוחד שנוגן ביום חתונתם של חתן וכלה עניים, שחיתן, ינוגן גם ביום פטירתו. מה היה מיוחד כל כך באותו ניגון?
כיצד הוציא ר' משה לֵייבּ מסַסוֹב את נשמתו, ומדוע סירב ברגעיו האחרונים לקיים את דברי התלמוד?
במהלך נסיעתם של ר' משה לייב מסַסוֹב ושל ר' אפרים מסַדילקוֹב, ר' משה לייב רוצה להתפלל במניין. לשם כך הוא צועק ביער, עד שמגיע מתפלל עשירי ומשלים את המניין.
פייביש, החסיד הזקן, מתגבר על חששותיו ונוסע לרבי משה לייב מססוב בחורף, בקור העז. הוא מבין שהנסיעה הייתה כדאית כשהוא רואה את הרבי רוקד.
זהו אחד הסיפורים החסידיים המפורסמים שעניינם מה קודם למה - עבודת האל או האחריות לאחר?
מדוע שמח ר' משה לֵייבּ מסַסוֹב בשעה שבירך את ברכת "שֶׁלֹּא עָשַׂנִי גּוֹי"? ומדוע ר' לוי יצחק מברדיטשוב אינו חש אותה השמחה?
יש מקום בעולם אפילו לכפירה, אומר הרבי מססוב. כשעני עומד בפתחך, עליך להתנהג כאילו אין אלוהים.