סיפורי חסידים בנושא: פחד
איש משונה לבוש מעיל לוטש את עיניו אל הילד המוכשר. האימא שנבהלת מרחיקה את בנה, ואינה יודעת כי זהו הבעש"ט המרעיף ברכה על הילד, שעתיד להיות תלמידו.
כיצד עזר ר' שמחה בונים מפשיסחה לטובע שנפל אל המים בנמל של דנציג? וכיצד הצליח לשמור על השמחה והצחוק?
הרבי הבטיח לחסיד צעיר כי לא יגויס לצבא הרוסי. ואולם החסיד נמצא כשיר לגיוס והיה בדרך לשירות במקום רחוק. איך בכל זאת התקיימה הבטחתו של הרבי?
כולנו פוחדים מן הבושה וחרדים לכבוד שלנו. הבעל שם טוב פחד יותר מהגאווה. לכן, כשראה את קבלת הפנים המכובדת שהוכנה לו בעיר שהגיע אליה - פנה לשחק עם הסוסים
לימוד שכלתני או חוויה רגשית? כשהבין היהודי הקדוש מפשיסחה מה פירוש הדבר שיש אלוהים, נשרו שיניו מרוב אימה.
החוזה מלובלין מתנבא על מותו של אחד מחסידיו. האם נבואתו יכולה להתגלות כטעות מרה?
מיהו הזקן המסתורי שגרם לכוס תה להישפך? ומדוע הצטער על כך ר' אלימלך מליז'נסק?
ברגע האחרון ובדרך נס ניצל ר' גרשון מקיטוב מטביעה, לאחר שירד מן הספינה ששט בה כדי לטבול במי הים. אך מיהו הערבי המסתורי שהציל את חייו?
ר' יצחק אייזיק מקַאליב ידוע כחזן בעל קול נעים והוא מתבקש לשיר את הפיוט "ונתנה תוקף" להנאתה של אשת מארחו. בתגובה הוא מביא סיפור על הבעל שם טוב, ובכך רומז מדוע לא ייענה לבקשה.
ר' שניאור זלמן למד מרבו כי יש קשר בין מה שהאדם חושב ובין מה שהוא מרגיש, ומצב התודעה שלו משפיע על הרגשות שבלב. מסקנה זו הפכה לאחת מאבני היסוד של חסידות חב"ד
הר' מוורקי טעה ולא כתב את המכתב הנכון, אבל תלמידו מסרב לתקן את הטעות. לדעתו, טעות היא אכן דבר רציני, אלא שיש לפרש אותה בדרך הנכונה.
היהודי הקדוש מבקש ללמוד "קצת יראת שמים" מרבי אברהם המלאך. מה שהוא רואה אצלו בחדר מכניס בלבו יראה גדולה.
היהודי הקדוש מפשיסחה הצטופף כאדם פשוט בין החסידים שעמדו דחוקים סביב החוזה מלובלין. לדעתו, הצדיק מייצר שוויון בין החסידים בין רב בין תלמיד.
למה התכוון רבי שמחה בּוּנים מפְּשיסחָה, כשאמר כי כל חייו רק למד כיצד עליו למות?
שני צדיקים לא יכולים ללמוד יחד? הלימוד בצוותא של רבי זושא וחברו רבי שמלקה נכשל כבר במילה הראשונה. הוויכוח כיצד לפרש את המילה חשף את ההבדלים שביניהם.
ר' גרשון איבד את קולו, אך לבסוף הצליח לשמש כחזן. אלא שעם תחילת אמירת הסליחות, נטש את עמדת החזן. מדוע עשה זאת?
בתחרות כישוף שנערכה בין הבעש"ט ובין מכשף איוֹם ניצח הבעש"ט. במהלך התחרות הסביר הבעש"ט כי ניתן לנצח את המכשף גם בלי להשתמש בכישופים אלא בעזרת תפילה והרהורי תשובה
של מי המרגלית? בסיפורו של ר' נחמן, אדם עני מוצא מרגלית יקרה בתוך טיט. אף שזו אובדת לו במהלך מסעו, מצליח האיש לשרוד ואף להתעשר רק בזכות השליטה ברגשותיו.
למה מעדיף ר' נחמן לשתוק ולא להתפלל כאשר הספינה עוד מעט וטובעת?
מדוע נקשרה נפשו של ערבי צעיר בר' נחמן מבּרסלַב? ומה היה טיב הקשרים ביניהם, שכללו גם חיבה וגם איום וסכנה?