סיפורי חסידים בנושא: סוכות ושמחת תורה

מדוע שאיפת טבק כמעט גרמה למותו של אחד החסידים, וכיצד התבטלה הגזֵרה על ידי מחשבה טובה?
מדוע רבי ייב"י אוהב כל כך את מצוות הסוכה, ולמה הוא שואף להתקרא הדיוט?
איש עני מבקש את ברכתו של רבי שמֶלקֶה מזַקליקוֹב להיות עשיר, אך אינו יודע שבכך הוא ממיט על הרב אסון. סיפור על כוח גזרתו של הצדיק, ועל הסכנה שבניסיון לשנות גורלות.
כיצד הגיב ר' מיכל מזלוטשוב לאחר שאשתו פסלה את האתרוג היקר שרכש? ומה חשוב היה בעיניו יותר מן האתרוג המהודר?
יש רבי שעולה אל השמים, ויש רבי שמעדיף דווקא להישאר על הארץ. שתי תפיסות עולם שונות נפגשות בסיפור שלפנינו.
ר' לוי יצחק מגלה כי היצר הרע שלו הוא בן דמותו. הוא מבין כי גם במעשיו הטובים, בלימוד התורה שלו ובחסידות בה הוא נוהג, נוכח היצר הרע.
ר' נפתלי מצווה על חסידיו להמשיך ולשמוח למרות הידיעה העצובה על מותו של אחד מגדולי החסידים. על חשיבות השמחה והאופטימיות בהתמודדויות בחיים.
החוזה מלובלין נופל מחלונו ונעלם. כעבור כמה שעות הוא נמצא פצוע קשה לא הרחק מביתו. מה קרה לחוזה, ואיך ניצל מהנפילה הקשה? מה מסמלת פטירתו בתשעה באב?
הסוכה לא כשרה, אז מה? עגלון שרצה לקיים את מצוות אכילה בסוכה המציא פטנט מקורי - הוא הפך את כובעו לסוכה אישית זעירה.
כיצד "הופיעה" בבית המדרש של ר' נפתלי מרופשיץ נשמתו של תלמיד חכם חשוב שהלך לעולמו, וכיצד ר' נפתלי - איש ההומור והצחוק - אינו מהסס להציג באופן נלעג את רבו, החוזה.
אף שהבעל שם טוב אינו מחזיק את ספר התורה בידו, אחד התלמידים מזהה כי הוא מחזיק את המהות הרוחנית של התורה, ואינו צריך את הספר בצורתו הפיזית
איך ר' זושא מחמם את הסוכה, ולמה היא יכולה להישרף? על להט התמימות וחום הלב.
ר' בֶּער מרַדושיץ מגלה כי הוא אינו יושב בסוכה אלא בצלחת. אדם נמצא היכן שמחשבותיו נמצאות, ולכן לא מספיקה רק הישיבה הטכנית בסוכה.
מתי עדיפה עניות? הרבי מאפטא מבקש מבנו להיות עני וסגפן. על ידי סיפור חייו הוא מסביר לבנו מדוע יש לחיות תחילה חיי דוחק לפני שהופכים למנהיג חסידי.
מדוע בכה ר' נפתלי מרופשיץ, ומדוע קינא בחייט הפשוט המקיים את מצוות "ארבעת המינים" בחג הסוכות באמצעות אתרוג פשוט וזול?
כשרבי יהודה לייב מגור היה ילד, הוא רצה לראות בחג הסוכות את יצחק אבינו, האושפיזין של אותו היום. אביו הראה לו את אביו שלו: ר' יצחק מאיר אלתר.
מדוע ביקש הבעש"ט מרעייתו לפנות ישירות אל החסידים כדי שיפסיקו לשתות ולרקוד? מדוע הרעייה המשיכה להביא לחסידים עוד יין, במקום לשלחם הביתה?
מפני מה סירב ר' חיים מצאנז להרחיב את דירתו הקטנה, וכיצד למד זאת מר' אלימלך מליז'נסק?
האם קיים הבדל בין מצווה למצווה? ר' מרדכי מנשכיז נתן את הכסף שחסך עבור אתרוג, כדי לקנות סוס לשואב מים עני. מעשה החסד שעשה חשוב היה עבורו אף יותר מן האתרוג המהודר.
כולם מקשטים את הסוכה בקישוטים צבעוניים. לר' חיים מצַאנז יש קישוט אחר: צדקה.
כיצד הסביר רבי יצחק מוורקי את פירוש חז"ל למילה "עצרת" המופיעה בשמו של החג "שמיני עצרת"? וכיצד קשור הסבר זה לאחווה שאנו אמורים להרגיש זה לזה?